A keresőmotoros marketing, amelyet általában csak Google Ads néven emlegetnek, az a folyamat, amikor fizetni kell azért, hogy megjelenjen a keresési eredmények között. Rengeteg olyan kifejezés fordulhat elő, amelyek általában erre utalnak, például fizetett keresés, PPC, Google Ads vagy SEM.
Magas szinten a hirdető ajánlatot tehet bármilyen kulcsszóra, amelyet szeretne, és létrehozhat hirdetéseket, amelyek megjelennek, ha valaki erre a kulcsszóra keres. Az egyedi kulacsok példáján licitálhatunk az „egyedi kulacsok” kulcsszóra, és létrehozhatunk egy hirdetést, amely megjelenik, ha valaki erre a kifejezésre keres. Amint egyre jobban megismeri a Google Ads-t, meglátja, milyen hatékony lehet mindenféle húrokkal és karokkal, amelyeket tesztelhet és kihúzhat a hirdetések optimalizálása érdekében.
Most, hogy alapvető ismereteink vannak arról, hogy mi a SEO és a SEM, merüljünk el ezeknek az eszközöknek az eseteiben. Egyáltalán nem zárják ki egymást, de mindkettőnek elég sok munkára van szüksége, és azt tapasztalhatja, hogy az egyik jobban működik az üzleti vállalkozás számára, mint a másik. Kezdjük a SEM esetével.
A keresőmotor nehezen feltörhető egy újabb vállalkozásként, és az organikus útvonal gyakran hónapokat, ha nem éveket is igénybe vehet. Az organikus eredmények betörése gyakran megköveteli, hogy tízezer szót hozzon létre releváns, kiváló minőségű tartalommal a webhelyén, hogy a Google felismerje az Ön oldalát és domainjét.
Ez lassú és fáradságos folyamat lehet. Az organikus megjelenítés megköveteli a domain-jogosultság kiépítését más webhelyek kiváló minőségű visszalinkeléseivel is, ami szintén kihívást jelent.
Noha feltétlenül elő kell állítania kiváló minőségű tartalmat webhelye számára, és minőségi visszahivatkozásokat kell beszereznie más releváns webhelyekről, a fizetett keresés gyorsabb alternatíva lehet a keresési eredmények betörésére.
Fizetett keresés esetén, miután elvégzi a fiók létrehozásának és a stratégia meghatározásának lépéseit, napokon belül megtalálhatja magát a keresési eredmények között. Noha nem könnyű a sikeres, nyereséges fizetett keresési kampány lebonyolítása, munkájának gyümölcse sokkal gyorsabban megmutatkozik, mint az organikus keresésbe történő befektetés.
A fizetős keresés másik óriási előnye az organikus kereséshez képest az adatok minősége, amelyeket fizetett keresési fiókkal kap. Az elmúlt években a Google lecsökkentette az organikus keresésről a felhasználóknak adandó adatmennyiséget, ami megnehezíti a vállalkozások számára az adatközpontú döntések meghozatalát.
Az organikus keresési adatok legjobb Google-eszközei a Google Search Console a Google Analytics szolgáltatással párosítva, bár ez még mindig korlátozott a Google Ads-hez képest.
A Google Ads platform több szinten megbízható adatokat szolgáltat, hogy betekintést nyerhessen és adatközpontú döntéseket hozzon vállalkozásához. A Google Ads platformon rengeteg adatot láthat különböző szinteken.
Megtekintheti az egyes kulcsszavak teljesítményadatait, az egyes kulcsszavak versenyképes és ajánlattételi adatait, a hirdetéscsoportokon belüli különböző hirdetések teljesítményét, egy kampány konverziós adatait és még sok minden mást.
Használhatja a Versenyképes betekintés eszközt is, hogy megnézze, mely versenyzők mely kulcsszavaknál vannak előnyösebbek, milyen gyakran jelenik meg a különböző versenytársaknál, és még sok más. A kulcsszótervezővel új kulcsszavakat találhat, amelyekbe befektethet. Ez csak néhány eszköz a Google Ads szolgáltatásban.
A fizetett keresés lehetővé teszi a kampányok különböző változatainak tesztelését, beleértve a hirdetés másolatát és a céloldalakat is. Az organikus keresésen belül a Google kiválaszthatja, hogy melyik oldala jelenjen meg egy bizonyos kulcsszónál.
A fizetős kereséssel kiválaszthatja, melyik oldal jelenik meg az adott kulcsszónál. Ez lehetővé teszi a különböző tapasztalatok tesztelését. A Google Ads Piszkozatok és kísérletek eszközével A / B tesztelheti a különböző céloldalakat, hogy megállapítsa, melyik oldal teljesít jobban.
Például, ha valaki a „menő pólók” kifejezésre keres, akkor kipróbálhatja, hogy elküldi-e őket egy olyan oldalra, ahol sok lehetőség van a pólókra, vagy elküldheti őket egy olyan oldalra, ahol csak a három legjobban eladott póló található. A fizetett keresés lehetőséget ad arra is, hogy tesztelje a hirdetés másolatát, azt a tényleges tartalmat, amely a felhasználó számára megjelenik a keresési eredményben.
A pólók esetében érdemes a „Legmenőbb pólók | Shop Online ”vagy azt mondhatja, hogy„ Cool pólók | Nagyszerű árak. ” A Google hirdetésrotációs funkciójával lehetővé teheti a Google számára, hogy különböző hirdetéseket rotáljon, és optimalizáljon a legjobban teljesítő hirdetésre.
Most, hogy ismerjük a Google Ads néhány fő előnyét, váltsunk sebességet és beszéljünk a SEO előnyeiről.
Az első, és vitathatatlanul a legfontosabb ok arra, hogy erőfeszítéseit először a SEO-ra összpontosítsa, az a SEO-val járó tartós, hosszú távú érték. Míg a SEO-nak kemény munkája és hosszú távú ára van, a jó SEO-ból származó érték fenntartható, hosszú távú előnyöket jelenthet egy vállalkozás számára.
A műszaki SEO-ba történő befektetés, a visszahivatkozások létrehozása és a releváns tartalom létrehozása örökre a webhelyén marad, és remélhetőleg továbbra is a keresési eredmények tetején áll. Ha sikerül ezt jól megtenni, akkor a webhelye önmagában önmagában is érdemi értéket képvisel a keresőmotorban elfoglalt helye miatt.
A megfelelő SEO-val folyamatos új forgalmat hozhat létre webhelyére, amelyet optimalizálhat, és új növekedési lehetőségeket adhat Önnek. Minél mérvadóbb és elismertebb a webhelye, annál könnyebben terjeszkedhet új lehetőségekkel.
Tegyük fel, hogy Ön egy elismert weboldal az autóvásárláshoz, akkor valószínűleg előnye lesz egy új játékossal szemben, ha mindketten belépnének az autókölcsönzők piacára, mert webhelyét már tiszteletben tartják az autóiparban, és rendelkezik ezzel a felhatalmazással és szakértelemmel .
A megbízhatóság a kulcsfontosságú oka annak, hogy a SEO-t a SEM helyett választják. A felhasználók gyakran szkeptikusak a hirdetőkkel szemben, és kevésbé hajlandók kattintani a hirdetésekre, mert tudják, hogy megvásárolhatók.
Az emberek általában jobban bíznak az organikus eredményekben, és megértik, hogy ezeket a Google algoritmusai nehezen keresik és hozzák létre. Nagyban támaszkodunk az olyan keresőmotorokra, mint a Google, mert bízunk abban, hogy azok a legjobb és legrelevánsabb eredményeket hozzák számunkra, ezért keresőként hajlamosak lehetünk az organikus találatokra.
Bár rengetegen kattintanak a keresőmotorok hirdetéseire, a jó organikus jelenlét a Google-ban eleve megbízható.
Az utolsó és legkézenfekvőbb oka annak, hogy a SEM előtt érdemes befektetni a SEO-ba, az, hogy az műszakilag ingyenes. Bár a SEO nem jön munka és erőfeszítések nélkül, a SEO jól elvégzésének technikailag nincs költsége.
Másrészt a SEM-ben fizetnie kell minden egyes kattintásért, amely bejön az ajtaján, ami végső soron megnöveli az új ügyfelek beszerzési költségeit.
Ez különösen nehéz lehet egy új vállalkozás számára, amely nem akar rengeteg pénzt elkölteni fizetett hirdetésekre, és organikus forgalmat kíván terelni az oldalára.
Mint korábban említettem, a két stratégia egyike jobban megfelelhet az Ön vállalkozásának és igényeinek, de a kombinált keresési stratégia megléte is rendkívül hasznos lehet. Kombinált keresési stratégiával bizonyos mértékben kihasználhatja a SEO és a SEM előnyeit. Tekintsük át azokat a módszereket, amelyekkel kombinált keresési stratégiát használhat vállalkozása érdekében.
Ha Ön egy újabb vállalkozás, akkor sok erőforrást fektethet SEO-jának kiépítésébe tartalom létrehozásával, a webhely technikai jellemzőinek fejlesztésével és más webhelyekről származó visszalinkelések létrehozásával, de egy ideig nem lát eredményt.
Mint mondtam, a SEO hosszú játék, és időbe telik. Addig is használhatja a Google Ads szolgáltatást webhelye forgalmának növelésére, a jó kulcsszó- és versenytársadatok megszerzésére, valamint a különböző tapasztalatok tesztelésére. A SEM használata közben befektethet SEO-jába is, hogy felemelkedjen a rangsorban, és esetleg kikapcsolja a Google Ads szolgáltatást, ha elég magas rangot ér el.
A kombinált stratégia használatának másik módja az, hogy van egy stratégia, amely kulcsszavanként változik. Tegyük fel, hogy elvégezte a kulcsszókutatást, és tudja, hogy minek kíván rangsorolni, hol tart jelenleg, és milyen a verseny.
Egyes kulcsszavaknál azt gondolhatja, hogy organikusan behatolhat az eredmények tetejébe, míg más kulcsszavak túl versenyképesek lehetnek. Ebben az esetben erőfeszítéseinek egy részét összpontosíthatja a SEO-ra fókuszáló kulcsszavak SEO-jának növelésére, erőfeszítéseinek és erőforrásainak maradékát pedig a Google Ads-re összpontosíthatja ezekre a SEM-fókuszú kulcsszavakra.
Ehhez jól meg kell követelnie a kulcsszavakat, és meg kell értenie, mi folyik a keresési eredmények között. Találhat bizonyos hirdetés nélküli kulcsszavakat, ahol könnyen és olcsón jelenhet meg, és olyan kulcsszavakat is találhat, amelyekre organikusan jól besorolhat.
A végső stratégia, amelyet itt megvitatok, az, hogy a keresőmotort mind a SEO-val, mind a SEM-mel összekeverjük. Ebben az esetben rengeteg forrást fektetne be a SEO-ba, és nagy költségkeretet szánna az SEM-re ugyanazokra a kulcsszavakra, hogy webhelye megjelenjen mind a fizetett, mind az organikus eredményekben.
Szeretem ezt a stratégiát „doboz egymásra rakásnak” nevezni, mert a webhelyen több helyet is kitölt a keresési eredmények között. A stratégia sikere az Ön vállalkozásától és a versenytől függ. Erre jó lehetőség lenne, ha egy bizonyos kulcsszónál szervesen a 2. helyre kerül, és a hirdetések első helye viszonylag olcsó.
Ebben az esetben az 1. helyen jelenik meg a hirdetésekben, majd ismét az organikus találatok között szerepel. Ez egy jó módja annak, hogy átugorjanak valakit, aki első helyen áll feletted.
Sok mindent el kell készíteni a megfelelő keresési stratégiával, és el kell dönteni, hogyan ossza el az idejét és erőforrásait a különböző keresési utak között. Remélhetőleg ez a cikk további világosságot nyújt Önnek arról, hogyan és mikor alkalmazzon különböző keresési taktikákat a SEO és a SEM között.
Seo Help csapat
A seo help oldal a technikai seo -val és az azt segítő eszközökkel foglalkozik. Egyedi és jól megírt eszközöket biztosítunk webmestereknek, hogy keresöoptimalizálásukat egyszerűbbé tegyük. Továbbá próbálunk egyéb információkkal segíteni munkájukat, blogunk segítségével. Amennyiben hozzá tudna járulni az oldalunk fejlődéséhez, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.