Full Website Audit | Teljes Weboldal Elemző


Entrez une URL



Sur Full Website Audit | Teljes Weboldal Elemző

Átfogó webhely ellenőrzés 


A keresőmotorok különböző tényezők szerint rangsorolják a webhelyeket.  A Seo Help létrehozta a webhely seo ellenőrzőjét, amellyel teljeskörű audit készíthető. Az elemzés során problémákat azonosíthat, amik befolyásolják a webhelyének potenciálját. Hasznos társa lesz a SEO munkája során. 

Ingyenes használat! Seo auditálás ingyen? Igen, teljesen ingyen használható, mint a Seo Help oldalán található összes eszköz. 
 

Mit jelent a SEO? 

SEO rövidítés a search engine optimization szóból ered. Jelentése: a keresőmotor optimalizálása olyan stratégiák, technikák és taktikák szerint, amelyeket arra használnak, hogy növeljék a weboldalra látogatók forgalmát. További célja, hogy magas rangú elhelyezést szereznek a keresőmotorok ( SERP ) találati oldalán. Ideértve a Google-t, a Bing-et, Yahoo és más keresőmotorokat.

Mi az a SEO audit?

A SEO audit (ellenőrzés) általában a SEO technikai tényezőinek, a tartalom optimalizálásának és a linkprofiloknak a felülvizsgálatából áll. Célja, a webhellyel kapcsolatos kérdéseket feltárása. Majd a problémák kijavítására szolgáló terv készítése következik. Néhány SEO ellenőrzés magában foglalja az UX ellenőrzéseket, hogy felfedjék a webhelyen megjelenő konverziós és felhasználói élményt érintő kérdéseket.

Mit vizsgál a Seo-Help Teljes Weboldal Elemző?

Készítettünk egy részletes leírást arról, hogy miket vizsgálunk a weboldallal kapcsolatban. A vizsgálat eredményét mire használhatja, továbbá miért fontos!

Vizsgálat indítását követően, láthatja a beküldött link (weboldal) képernyőképet, alatta pedig az eredményt. 3 részből áll: átment, fejleszteni és hibák.

  1. Átment (zöld): Azokat az eredmények, amiket sikeresen optimalizáltak a keresők számára.
  2. Fejleszteni (narancs): A vizsgálat során észlelt olyan területek, amiket fejlesztésre javaslunk. Tehát optimalizálás megtörtént, de nem tökéletes.
  3. Hibák (piros): Az audit során észlelt hibák, hiányosságok amiket piros színnel jelezzük! Ezek javítása erősen ajánlott, hogy sikeresen keresőoptimalizálja weboldalát.

 

  • Az oldal címe: Az elemén belül kell elhelyezni. A webhelyen lévő összes oldalnak egyedi címet adjon.
  • Meta leírás: A Meta description vagyis magyarul a meta leírás egy HTML elem, amellyel a látogatók nem találkoznak. Ennek ellenére, még is jelentős szerepe van. Ugyanis a weboldal rövid, tömör, de kiemelkedően fontos tartalmi összegzése. Ezért a honlapon lévő minden oldalnak rendelkeznie kell külön- külön megfelelően megírt, egyedi meta leírással.
  • Meta kulcsszavak: A kulcsszavak azok a szavak, amelyeket az emberek beírnak az internetes keresőbe, hogy megtaláljanak egy-egy terméket, szolgáltatást vagy bármilyen más információt.
  • Tagok: Kereső előnézet: A találatott követően keresőben megjelent oldalnak és leírásának előnézete.
  • Alt attribútum: Az alt attribútum annak a rövid összegzését tartalmazza, hogy miről szól a kép, és mire akar rávilágítani. Például mi az, ami az ábrára, képre nézve egyből szembetűnik.
  • Kulcsszavak felhőben: A legjobb kulcsszavak megtalálása és kiválasztása nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy tényleg a megfelelő kifejezésekre optimalizálhassuk tartalmunkat, elengedhetetlen a legjobb kulcsszó megtalálása és használata.
  • Kulcsszavak konzisztenciája: A legjobb kulcsszó megtalálása fontos szempont, de ugyan annyira fontos a helyes alkalmazása!
  • Szöveg / HTML aránya: HTML kód méretének összehasonlítása a szöveg méretével. Keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos, hogy legyen releváns, jól értelmezhető szöveg a webhelyen. Html mérethez képest elfogadhatónak kell lennie, hiszen a Google és a többi kereső ezt is figyelembe veszi találati eredmények vizsgálata közben.
  • GZIP tömörítés: A gzip egy tömörítéshez használt eszköz, ami segít az oldal tartalmának csökkentésében. Fontos szempont a gyors betöltési sebesség. A gzip segítségével a betöltési sebesség csökkenthető.
  • WWW megoldás: A keresőrobotok szeretik, ha egy bizonyos url címen elérnek egy tartalmat. A www-s vagy az anélküli verziók cserélgetése nem zavarja meg a keresőket, de csökkenthetik a domain (weblapunk) felé adott bizalmat. Ezáltal oldalunk helyezése romlik, vissza esik találati eredmények listáján. Ezért érdemes már az oldal indulása elején eldönteni, hogy a jövőben használjuk www vagy sem.
  • IP szabványosítás: A vizsgált link ip címének a domain címre kell mutatnia. Ideális esetben ha a böngészőbe beírja az IP címet, akkor automatikusan át kell irányítania a domain címre. Ez szolgáltatás függő. (saját szerver, tárhely bérlés, stb.)
  • Oldalon belül található linkek: Belső link minden olyan link, ami a honlapon belül található, egyik oldalról egy másikra mutat. Ebből sokféle létezik, fontosságuk és keresőoptimalizálási értékük is jelentősen eltérhet egymástól.
  • Tört linkek: Az oldal olyan hivatkozása, ahol a hivatkozott oldal nem elérhető és ez 404-es hibához vezet.Ennek oka lehet, hogy a webmester hibásan helyezi el a linket az oldalon, vagy az oldalt megszűnteti, viszont a rámutató hivatkozásokat elfelejti eltávolítani. A tört linkeket érdemes kerülni, mivel a keresőmotor bünteti, továbbá az UX szempontját is rontja.
  • XML oldaltérkép: A sitemap, vagy magyarul webhelytérkép segít a keresőnek (Google,Yahoo, Bing, etc. ) feltérképeznie a honlapot azáltal, hogy megmutatása milyen oldalak vannak a weblapon.
  • robot.txt: A robot TXT segítségével megszabható az, hogy a keresőmotorok mely oldalakat ne indexeljék. Ez egy fontos file és használata javasolt. Például ilyen az admin könyvtár felvétele a robot.txt file-ba.
  • URL nevek: URL -ék időközönkénti ellenőrzése javasolt.
  • Aláhúzás URL -ekben: Keresők nem tudják értelmezni az aláhúzásokat, így azt kerülni kell az URL cím megadásakor.
  • Beágyazott objektumok: Beágyazott tartalmak keresése.
  • Iframe: Az IFrame (inline frame) egy HTML-elem, amely lehetővé teszi más HTML-dokumentumok beágyazását a fő dokumentumba. Ezt érdemes kerülni webfejlesztés során.
  • Domain vizsgálat: A honlap eredményeit nagyban befolyásolja a honlapnak választott domain név. Egy rosszul megválasztott domain, akár teljesen meghiúsíthatja céljait.
  • WHOIS adatok lekérése: A WHOIS lekérdezésekkel fontos információkhoz juthat a domain-nal kapcsolatban: például megtudhatjuk a domain tulajdonosának nevét, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét. Emellett a WHOIS lekérdezéssel megnézhetjük, hogy az adott név foglalt-e. Továbbá megtudható a lekérdezett domain név lejárati ideje is.
  • Mobil barátosság: Manapság mindenki mobilt használ a webes tevékenységei során, így fontos a webhely optimálisa, mobil baráttá tétele.
  • Mobil nézet: Mobilon keresztüli nézet! Mobil kompatibilitás: Maximum 100 pontot lehet elérni.
  • URL hossza: Hosszú url egyenlő a nehezen megjegyezhető url-el. Az URL komplexitása miatt nehéz megjegyezni, így fennáll a veszélye annak, hogy a látogató legközelebb nem talál vissza az adott oldalra.
  • Favicon: Marketing, azonosítás és dizájn szempontok miatt használják a webmesterek.
  • Egyedi 404 oldal: 404-es hiba: A weblap vagy csak ideiglenesen nem található, vagy törölve lett, a link elavult.
  • Oldal mérete: A betöltődési sebesség egyik legfontosabb tényezője a honlap mérete!
  • Betöltési idő: Átlagban 2-3 másodperc alatt kellene lennie a betöltési időnek.
  • Webhely nyelve: Fontos megadni a webhely nyelvét, mivel a keresőmotorok ez alapján is azonosítják a webhelyet.
  • Elérhető domainek: Elérhető domain nevek, végződések keresése.
  • Elírt domainek: Az elírt domain nevek hasznosak lehetnek az elgépelt kereséseknél, amelyeket a kereső személy véletlen félre üt, elír.
  • Email keresés: Spamer robotok oldalról oldalra járnak és email címeket keresnek. Ezért nem ajánlott email címet közzé tenni az oldalon. Inkább használjon kapcsolat űrlapot, ami elfedi az email címet.
  • Biztonságos böngészés: Biztonság mindenek előtt. Fontos szempont a SEO és az UX szempontjából is.
  • Szerver adatok: Szerverrel kapcsolatos adatok lekérdezése.
  • Sebesség tippek: 4 hasznos meglátás, tipp a keresőoptimalizálás sebességgel való kapcsolatával.
  • Analitika: Rendelkezik saját analitikai eszközzel a weboldal?
  • W3C érvényesség: Világszabványt megadó iroda a w3c, mely az internetes protokollok és szabványok közt próbál rendet tenni. Weboldalt érdemes ellenőrizni itt: validator.w3.org
  • Dokumentum típusa: Az oldal dokumentumok típusa.
  • Kódolás: Milyen kódolást használ az oldal. Általában utf8 Indexelt oldalak: Indexelt oldalak vizsgálata a keresőkben. Az indexelés során a keresõrobotok feltérképezik az oldalunkat és az oldalon elért tartalmakat eltárolják az adatbázisukban.
  • Backlinks: A konkurens oldalakról visszamutató linkek, vagyis más weboldalról a mi weboldalunkra mutató hivatkozás!
  • Közösségi adatok: A mai keresőoptimalizálás fontos kiegészítője lehet a közösségi oldalak használata. Egyfajta ingyen marketing, ingyen reklám lehet.
  • Oldal becsült értéke: Különböző adatok alapján készül egy megközetilőgeles becslés.
  • Rangsor: Hol helyezkedik el a beküldött link, weboldal a világ ranglistáján.
  • Látogatók lokalizálása: Honnan érkezik a látogatók nagy része?!


Seo Help csapat

A seo help oldal a technikai seo -val és az azt segítő eszközökkel foglalkozik. Egyedi és jól megírt eszközöket biztosítunk webmestereknek, hogy keresöoptimalizálásukat egyszerűbbé tegyük. Továbbá próbálunk egyéb információkkal segíteni munkájukat, blogunk segítségével. Amennyiben hozzá tudna járulni az oldalunk fejlődéséhez, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.