Full Website Audit | Teljes Weboldal Elemző
Introduce una URL
Átfogó webhely ellenőrzés
A keresőmotorok különböző tényezők szerint rangsorolják a webhelyeket. A Seo Help létrehozta a webhely seo ellenőrzőjét, amellyel teljeskörű audit készíthető. Az elemzés során problémákat azonosíthat, amik befolyásolják a webhelyének potenciálját. Hasznos társa lesz a SEO munkája során.
Ingyenes használat! Seo auditálás ingyen? Igen, teljesen ingyen használható, mint a Seo Help oldalán található összes eszköz.
Mit jelent a SEO?
SEO rövidítés a search engine optimization szóból ered. Jelentése: a keresőmotor optimalizálása olyan stratégiák, technikák és taktikák szerint, amelyeket arra használnak, hogy növeljék a weboldalra látogatók forgalmát. További célja, hogy magas rangú elhelyezést szereznek a keresőmotorok ( SERP ) találati oldalán. Ideértve a Google-t, a Bing-et, Yahoo és más keresőmotorokat.
Mi az a SEO audit?
A SEO audit (ellenőrzés) általában a SEO technikai tényezőinek, a tartalom optimalizálásának és a linkprofiloknak a felülvizsgálatából áll. Célja, a webhellyel kapcsolatos kérdéseket feltárása. Majd a problémák kijavítására szolgáló terv készítése következik. Néhány SEO ellenőrzés magában foglalja az UX ellenőrzéseket, hogy felfedjék a webhelyen megjelenő konverziós és felhasználói élményt érintő kérdéseket.
Mit vizsgál a Seo-Help Teljes Weboldal Elemző?
Készítettünk egy részletes leírást arról, hogy miket vizsgálunk a weboldallal kapcsolatban. A vizsgálat eredményét mire használhatja, továbbá miért fontos!
Vizsgálat indítását követően, láthatja a beküldött link (weboldal) képernyőképet, alatta pedig az eredményt. 3 részből áll: átment, fejleszteni és hibák.
- Átment (zöld): Azokat az eredmények, amiket sikeresen optimalizáltak a keresők számára.
- Fejleszteni (narancs): A vizsgálat során észlelt olyan területek, amiket fejlesztésre javaslunk. Tehát optimalizálás megtörtént, de nem tökéletes.
- Hibák (piros): Az audit során észlelt hibák, hiányosságok amiket piros színnel jelezzük! Ezek javítása erősen ajánlott, hogy sikeresen keresőoptimalizálja weboldalát.
- Az oldal címe: Az elemén belül kell elhelyezni. A webhelyen lévő összes oldalnak egyedi címet adjon.
- Meta leírás: A Meta description vagyis magyarul a meta leírás egy HTML elem, amellyel a látogatók nem találkoznak. Ennek ellenére, még is jelentős szerepe van. Ugyanis a weboldal rövid, tömör, de kiemelkedően fontos tartalmi összegzése. Ezért a honlapon lévő minden oldalnak rendelkeznie kell külön- külön megfelelően megírt, egyedi meta leírással.
- Meta kulcsszavak: A kulcsszavak azok a szavak, amelyeket az emberek beírnak az internetes keresőbe, hogy megtaláljanak egy-egy terméket, szolgáltatást vagy bármilyen más információt.
- Tagok: Kereső előnézet: A találatott követően keresőben megjelent oldalnak és leírásának előnézete.
- Alt attribútum: Az alt attribútum annak a rövid összegzését tartalmazza, hogy miről szól a kép, és mire akar rávilágítani. Például mi az, ami az ábrára, képre nézve egyből szembetűnik.
- Kulcsszavak felhőben: A legjobb kulcsszavak megtalálása és kiválasztása nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy tényleg a megfelelő kifejezésekre optimalizálhassuk tartalmunkat, elengedhetetlen a legjobb kulcsszó megtalálása és használata.
- Kulcsszavak konzisztenciája: A legjobb kulcsszó megtalálása fontos szempont, de ugyan annyira fontos a helyes alkalmazása!
- Szöveg / HTML aránya: HTML kód méretének összehasonlítása a szöveg méretével. Keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos, hogy legyen releváns, jól értelmezhető szöveg a webhelyen. Html mérethez képest elfogadhatónak kell lennie, hiszen a Google és a többi kereső ezt is figyelembe veszi találati eredmények vizsgálata közben.
- GZIP tömörítés: A gzip egy tömörítéshez használt eszköz, ami segít az oldal tartalmának csökkentésében. Fontos szempont a gyors betöltési sebesség. A gzip segítségével a betöltési sebesség csökkenthető.
- WWW megoldás: A keresőrobotok szeretik, ha egy bizonyos url címen elérnek egy tartalmat. A www-s vagy az anélküli verziók cserélgetése nem zavarja meg a keresőket, de csökkenthetik a domain (weblapunk) felé adott bizalmat. Ezáltal oldalunk helyezése romlik, vissza esik találati eredmények listáján. Ezért érdemes már az oldal indulása elején eldönteni, hogy a jövőben használjuk www vagy sem.
- IP szabványosítás: A vizsgált link ip címének a domain címre kell mutatnia. Ideális esetben ha a böngészőbe beírja az IP címet, akkor automatikusan át kell irányítania a domain címre. Ez szolgáltatás függő. (saját szerver, tárhely bérlés, stb.)
- Oldalon belül található linkek: Belső link minden olyan link, ami a honlapon belül található, egyik oldalról egy másikra mutat. Ebből sokféle létezik, fontosságuk és keresőoptimalizálási értékük is jelentősen eltérhet egymástól.
- Tört linkek: Az oldal olyan hivatkozása, ahol a hivatkozott oldal nem elérhető és ez 404-es hibához vezet.Ennek oka lehet, hogy a webmester hibásan helyezi el a linket az oldalon, vagy az oldalt megszűnteti, viszont a rámutató hivatkozásokat elfelejti eltávolítani. A tört linkeket érdemes kerülni, mivel a keresőmotor bünteti, továbbá az UX szempontját is rontja.
- XML oldaltérkép: A sitemap, vagy magyarul webhelytérkép segít a keresőnek (Google,Yahoo, Bing, etc. ) feltérképeznie a honlapot azáltal, hogy megmutatása milyen oldalak vannak a weblapon.
- robot.txt: A robot TXT segítségével megszabható az, hogy a keresőmotorok mely oldalakat ne indexeljék. Ez egy fontos file és használata javasolt. Például ilyen az admin könyvtár felvétele a robot.txt file-ba.
- URL nevek: URL -ék időközönkénti ellenőrzése javasolt.
- Aláhúzás URL -ekben: Keresők nem tudják értelmezni az aláhúzásokat, így azt kerülni kell az URL cím megadásakor.
- Beágyazott objektumok: Beágyazott tartalmak keresése.
- Iframe: Az IFrame (inline frame) egy HTML-elem, amely lehetővé teszi más HTML-dokumentumok beágyazását a fő dokumentumba. Ezt érdemes kerülni webfejlesztés során.
- Domain vizsgálat: A honlap eredményeit nagyban befolyásolja a honlapnak választott domain név. Egy rosszul megválasztott domain, akár teljesen meghiúsíthatja céljait.
- WHOIS adatok lekérése: A WHOIS lekérdezésekkel fontos információkhoz juthat a domain-nal kapcsolatban: például megtudhatjuk a domain tulajdonosának nevét, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét. Emellett a WHOIS lekérdezéssel megnézhetjük, hogy az adott név foglalt-e. Továbbá megtudható a lekérdezett domain név lejárati ideje is.
- Mobil barátosság: Manapság mindenki mobilt használ a webes tevékenységei során, így fontos a webhely optimálisa, mobil baráttá tétele.
- Mobil nézet: Mobilon keresztüli nézet! Mobil kompatibilitás: Maximum 100 pontot lehet elérni.
- URL hossza: Hosszú url egyenlő a nehezen megjegyezhető url-el. Az URL komplexitása miatt nehéz megjegyezni, így fennáll a veszélye annak, hogy a látogató legközelebb nem talál vissza az adott oldalra.
- Favicon: Marketing, azonosítás és dizájn szempontok miatt használják a webmesterek.
- Egyedi 404 oldal: 404-es hiba: A weblap vagy csak ideiglenesen nem található, vagy törölve lett, a link elavult.
- Oldal mérete: A betöltődési sebesség egyik legfontosabb tényezője a honlap mérete!
- Betöltési idő: Átlagban 2-3 másodperc alatt kellene lennie a betöltési időnek.
- Webhely nyelve: Fontos megadni a webhely nyelvét, mivel a keresőmotorok ez alapján is azonosítják a webhelyet.
- Elérhető domainek: Elérhető domain nevek, végződések keresése.
- Elírt domainek: Az elírt domain nevek hasznosak lehetnek az elgépelt kereséseknél, amelyeket a kereső személy véletlen félre üt, elír.
- Email keresés: Spamer robotok oldalról oldalra járnak és email címeket keresnek. Ezért nem ajánlott email címet közzé tenni az oldalon. Inkább használjon kapcsolat űrlapot, ami elfedi az email címet.
- Biztonságos böngészés: Biztonság mindenek előtt. Fontos szempont a SEO és az UX szempontjából is.
- Szerver adatok: Szerverrel kapcsolatos adatok lekérdezése.
- Sebesség tippek: 4 hasznos meglátás, tipp a keresőoptimalizálás sebességgel való kapcsolatával.
- Analitika: Rendelkezik saját analitikai eszközzel a weboldal?
- W3C érvényesség: Világszabványt megadó iroda a w3c, mely az internetes protokollok és szabványok közt próbál rendet tenni. Weboldalt érdemes ellenőrizni itt: validator.w3.org
- Dokumentum típusa: Az oldal dokumentumok típusa.
- Kódolás: Milyen kódolást használ az oldal. Általában utf8 Indexelt oldalak: Indexelt oldalak vizsgálata a keresőkben. Az indexelés során a keresõrobotok feltérképezik az oldalunkat és az oldalon elért tartalmakat eltárolják az adatbázisukban.
- Backlinks: A konkurens oldalakról visszamutató linkek, vagyis más weboldalról a mi weboldalunkra mutató hivatkozás!
- Közösségi adatok: A mai keresőoptimalizálás fontos kiegészítője lehet a közösségi oldalak használata. Egyfajta ingyen marketing, ingyen reklám lehet.
- Oldal becsült értéke: Különböző adatok alapján készül egy megközetilőgeles becslés.
- Rangsor: Hol helyezkedik el a beküldött link, weboldal a világ ranglistáján.
- Látogatók lokalizálása: Honnan érkezik a látogatók nagy része?!