Dec
20

Google Analytics 4

12/20/2020 12:00 AM by H.Péter in Seo hírek


2020. október 14-én a Google bejelentette a Google Analytics 4 bevezetését. A sokat használt elemzési platform ezen verziója az App + Web tulajdonságra épül, amelyet tavaly béta verzióban adtak ki.

Van néhány jelentős különbség a jelenlegi és az új verzióban. Különösen a gépi tanulás alkalmazása, amely elősegíti az összegyűjtött adatok betekintését. Amint az emberek adatainak gyűjtése és megosztása szabályozottabbá válik, a Google Analytics képes lesz pótolni az információs hiányosságokat.

Miért kellett a Google-nek ezt a megközelítést alkalmaznia?

A Google Analytics úgy működik, hogy sütiket állít be a felhasználó böngészőjében, amikor a platformot használó webhelyet látogatják. A sütik olyan adatcsomagok, amelyek lehetővé teszik a weboldal számára, hogy „emlékezzen” a látogatóval kapcsolatos információkra. A sütik egyszerűen tájékoztathatják a webhelyet, ha a látogató már járt korábban. A fejlettebb sütik információkat tárolhatnak a látogatóról, preferenciáiról és arról, hogy miként léptek kapcsolatba a weboldallal.

A sütik széles körben elterjedtek az interneten. Ugyanakkor adatvédelmi kockázatot jelentenek. A felhasználók nem lehetnek tisztában azzal, hogy követik a viselkedésüket. Mint ilyen, 2011-ben törvényt vezettek be az EU-ban annak biztosítására, hogy a weboldal szabadságot adjon a felhasználóknak a sütik elfogadására vagy elutasítására.

Az EU cookie-törvénye

A sütitörvény néven ismertté vált 2009/136 / EK irányelv azt jelentette, hogy az Európai Unió minden országának törvényeket kell meghatároznia a sütik nyomon követéséről. Az EU cookie-törvénye általában megköveteli a következő webhelyeket:

  • Mondani a látogatóknak, hogy vannak sütik
  • Magyarázza el, mit csinálnak a sütik
  • Kérje meg a látogató hozzájárulását a sütik használatához

Ennek trükkös aspektusa a „beleegyezés” gondolata. Nem elég csak feltételezni, hogy a felhasználók hozzájárulást adnak, mert továbbra is használják a weboldalt. Az irányelvek szerint a beleegyezésnek valamilyen pozitív cselekvést kell magában foglalnia, azaz be kell jelölnie egy pipát vagy kattintson egy gombra.

Ha a felhasználó nem járul hozzá a sütikhez, akkor a sütiket nem szabad beállítani az eszközükön.

A süti elfogadásának kérdése

Az európai weboldalak számára lehetővé kell tenni a cookie-k követésének kikapcsolását, hogy megfeleljenek az EU Cookie-törvényének. Amint a világ egyre jobban tudatában van az adatvédelmi kérdéseknek, a felhasználók egyre inkább ezt a módszert használják magánéletük védelme érdekében. Kikapcsolják az adatok harmadik felekkel történő megosztását.

Bizonyos esetekben a webhelyek kijelentik, hogy sütiket használnak, és az egyetlen alternatíva a felhasználók számára, akik nem akarnak hozzájárulni a sütikhez, az a webhely elhagyása.

Ez azt jelenti, hogy a Google Analytics szolgáltatást használó webhely minden látogatója nem járul hozzá a nyomon követésükhöz szükséges sütikhez. Emiatt a Google Analytics adatai egyre inkább csak a webhely látogatóinak egy részéről jelentenek. Vagyis azok a látogatók, akik beleegyeznek a sütik követésébe. Ez hiányosságokat eredményez a rögzített adatokban.

Követés süti nélküli világban

Ez az egyik fő oka annak, hogy a Google Analyticsnek alkalmazkodnia kellett. Annak érdekében, hogy továbbra is hasznosak maradjanak a webhelytulajdonosok számára, miközben egyre kevesebb adatról számolnak be, változtatásokat kellett végrehajtani. A Google blogja szerint a Google Analytics új verziója vegyes adatokat fog használni a jelentések elkészítéséhez:

„Mivel a technológiai környezet folyamatosan fejlődik, az új Analytics úgy lett kialakítva, hogy alkalmazkodjon a jövőhöz sütikkel vagy azonosítókkal vagy anélkül. Rugalmas megközelítést alkalmaz a méréshez, és a jövőben modellezéssel fogja kiegészíteni azokat a hiányosságokat, ahol az adatok hiányosak lehetnek. Ez azt jelenti, hogy támaszkodhat a Google Analytics szolgáltatásra, amely segít a marketing eredmények mérésében és az ügyfelek igényeinek kielégítésében a helyreállítás során és a jövőbeni bizonytalanságban. "

Mit kéne tenned?

A Google blogja folytatja az állítást; "Az új Google Analytics most az alapértelmezett élmény az új ingatlanok számára, és itt fektetünk be a jövőbeni fejlesztésekbe." A technológiai óriás azt javasolja, hogy a jelenlegi Google Analytics-implementáció mellett állítson be egy GA4-tulajdont. Ezzel a lehető legjobban lefedi az adatokat. Például a GA4 kitölthet néhány hiányosságot a felhasználói viselkedésben, amelyeket a felhasználók nem fogadnak el a sütikben.

Ne kapcsolja ki azonnal a Google Analytics jelenlegi beállításait. Mindkettő együttes futtatása segít meghatározni, hogy a jelentéseknek hogyan kell megváltoznia az új Google Analytics 4 alkalmazással. Például a Google Analytics 4 jelentések nem jelenítik meg a Kategóriát, a Műveletet és a Címkét. Ha erre támaszkodik a mérési terve, akkor még nem tudja teljes mértékben áttérni a GA4-re. Lehet, hogy újra kell konfigurálnia az eseménykövetést, hogy jól működjön a GA4-tel.

Nézze meg a jelenlegi Google Analytics-beállításokból és az új GA4-platformból származó mindkét adatsort. Mekkora különbség van olyan dolgokban, mint a felhasználói mennyiség, az oldalmegtekintések stb.?

Ne feledje, hogy a jelenlegi nyomon követése nem 100% -os pontosságú, mert az adatok pontossága a Google Analytics több pontján elvész, nemcsak a sütik miatt. A Google, ha nem érti megfelelően a hivatkozási adatokat, a forgalmi csatornák téves kategorizálásához vezethet. A mintavétel eredményeként az összegyűjtött adatoknak csak egy része jelenhet meg a jelentésekben. Azonban a GA4 sem lesz teljesen pontos.

A gépi tanulás használata a hiányosságok pótlásához azt jelenti, hogy még mindig nem számol be a webhely tényleges felhasználói felhasználói viselkedéséről.

Következtetés

Az internetnek kevésbé kell támaszkodnia a harmadik féltől származó sütikre. Az előírások és a felhasználói viselkedés megváltoztatása azt jelenti, hogy kevesebb sütit állítanak be. Mint ilyen, az eszközöknek és a webhelyek tulajdonosainak újra meg kell vizsgálniuk, hogyan mérik a webhelyekkel való interakciókat. A versenyképesség megőrzése érdekében a Google Analytics éppen ezt tette. Google Analytics 4; nyomon követés egy süti nélküli világban.

 


Seo Help csapat

A seo help oldal a technikai seo -val és az azt segítő eszközökkel foglalkozik. Egyedi és jól megírt eszközöket biztosítunk webmestereknek, hogy keresöoptimalizálásukat egyszerűbbé tegyük. Továbbá próbálunk egyéb információkkal segíteni munkájukat, blogunk segítségével. Amennyiben hozzá tudna járulni az oldalunk fejlődéséhez, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.