Lehet, hogy néhányszor hallotta a „mobilbarát” kifejezést, ha saját webhelye van. Lehet, hogy ez egy újabb hívószónak tűnik, de nem az. Tény, hogy elveszíti a forgalmat, ha webhelye nem mobilbarát, mert a felhasználók egyre türelmesebbek a telefonjuk rosszul felszerelt webhelyeivel szemben, és a Google megbünteti a mobilkeresésben szereplő webhelyeket azért, mert nem mobilbarátok.
A Google mobil algoritmusának módosítása
2015 áprilisában a Google frissítette algoritmusát, hogy nagyobb jelentőséget tulajdonítson annak, hogy egy webhely mobilbarát-e vagy sem. Minden olyan webhely, amely nem volt mobilbarát, eltűnt a mobil keresési eredmények közül. Van értelme, miért hajtotta végre ezt a változást a Google. A mobil felhasználók csalódottak, amikor olyan weboldalra jutnak, amelynek betöltése örökké tart, vagy amelyeknek linkjei túl közel vannak egymáshoz.
Ha azt gondolja, hogy mennyire egyszerű egy mobilbarát webhely, akkor mindenkinek lenne már ilyen. Az ingyenes WordPress-témák többsége végül is mobilbarát. A Merkle / RKG marketingcég azonban úgy találta, hogy az első 500 kiskereskedelmi vállalat 29% -ának és a Fortune 500 vállalatoknak csak körülbelül a fele nem rendelkezik mobilbarát webhelyekkel. Ezért valószínűleg előnyre tehet szert, ha áttér egy rugalmas weblaptervezésre a versenytársak előtt, akik még nem. Nem akarsz az lenni, aki veszít a mobil ranglistán.
A mobilhasználat minden évben nőtt
A mobiltelefonokon keresztül történő internethasználat az évek során folyamatosan nőtt. A ComScore információi szerint 2014-ben a mobil forgalom meghaladta az asztali számítógépeket, és azóta is az élen maradt. Az Egyesült Államokban a felnőttek naponta átlagosan 2 órát és 51 percet használnak mobileszközeiken. Mivel olyan sok ember használ okostelefont az interneten történő kereséshez, nem engedheti meg magának, hogy olyan webhelye legyen, amely nem reagál. Lehet, hogy egyelőre megúszhatja, de a jövőben kevésbé lesz elfogadható a mobil felhasználók számára. Nem is beszélve arról, hogy a Google már elkezdte büntetni a nem mobilbarát webhelyeket, így egyszerűen nem fog megjelenni a mobilos keresésben.
Csökkentse a visszafordulási arányt, és kattintson a Vissza gombra
A visszafordulási arány és a visszakattintási arány két olyan százalék, amelyet alacsonynak szeretne tartani a webhelyén. A magas visszafordulási arány azt jelenti, hogy a legtöbb látogató elhagyja az Ön webhelyét anélkül, hogy egy másik oldalra kattintana. A Vissza gombra kattintás azonban azt jelenti, hogy a felhasználó azonnal megnyomja a Vissza gombot, miután leszállt az Ön webhelyének egyik oldalára. Ha webhelye nem mobilbarát, akkor sok mobilon keresztüli felhasználó nem fog tartózkodni az Ön webhelyén, ami magasabb visszafordulási és kattintási arányt eredményez. A Google ezt a két tényezőt veszi figyelembe, amikor rangsorolja a weboldalakat a SERP-ben (a keresőmotor eredményoldalán).
Honnan tudhatja, hogy webhelye mobilbarát-e?
Néhány másodpercbe telik kideríteni, hogy webhelye mobilbarát-e. Írja be webhelye URL-jét a Google ingyenes mobilbarát teszteszközébe . Ha webhelye nem teljesíti a tesztet, akkor az eszköz közli Önnel, hogy miért, így javíthatja ezt az elemet a webdesignban. Ellenőrizze a legfontosabb egyes oldalakat is, hogy azok mobilbarátak-e. Néha webhelye egy bizonyos oldala nem jelenik meg rendesen a mobiltelefon képernyőjén.
Cél, hogy legyen egy érzékeny weboldal
A mobilbarát webhely birtoklása a minimális minimum. Ha valóban azt szeretné, hogy webhelye jól teljesítsen a mobilforgalom mellett, akkor létre kell hoznia egy érzékeny weboldalt. Az adaptív webdesign az Ön képernyőjét és a megtekintett telefon típusát igazítja. Egy érzékeny webhely gyakran sűríti a navigációs menüt, több oszlopot egybe alakít, és egyszerűbbé teszi a mobil felhasználók általános megjelenését.
Következtetés
Webhelyének mobilbarátnak kell lennie, mert fontos rangsoroló jelgé vált a Google-ban, és egyre több ember keres okostelefonjáról. Ha hagyja, hogy a pénz az ujjain csúszjon át, amikor figyelmen kívül hagyja a mobil forgalmat. A legjobb eredmény elérése érdekében fektessen be az érzékeny webtervezésbe, hogy webhelye ne csak mobilbarát legyen, hanem a látogató képernyőmérete és telefonja alapján állítsa be önmagát. Egy egyszerűen mobilbarát webhely minden telefonon ugyanazt a verziót jeleníti meg, ami azt eredményezheti, hogy egyes emberek az adott mobiltelefon-modell miatt még mindig küzdenek az Ön tartalmának elolvasásával.